جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۳:۱۶

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی؛
اقتصاد ایران را می‌توان با کشور‌های حاشیه دریای خزر پیوند داد

باشگاه خبری فراساحل: معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای رونق صادرات و ترانزیت کالا از بنادر شمالی کشور، تعرفه‌های جدیدی تا پایان ماه جاری اعلام می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایرنا، منصور آرامی با اشاره به برگزاری همایش توسعه صادرات دریای خزر در بیستم تیرماه، افزود: قرار گرفتن ایران در کنار دریای شمال و جنوب، موقعیت جغرافیایی ایران را در منطقه ممتاز کرده است و باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کرد. وی به جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری در منطقه خزر و آسیای میانه اشاره کرد و گفت: مشوق ‌ها و اعمال تخفیف تعرفه ‌های بندری، زمینه رشد صادرات را از بنادر شمالی فراهم می‌کند. معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: کشور‌های حاشیه دریای خزر از شرایط اقتصادی مناسبی در منطقه برخوردارند و پیوند اقتصاد ایران با آن‌ها به رشد و توسعه اقتصاد ملی کمک زیادی می‌کند.

آرامی افزود: با وجود منابع طبیعی خدادی، بسیاری از ظرفیت ‌های صادراتی کشور در منطقه خزر خالی مانده است؛ بنابراین در همایش بین المللی صادرات که ۲۰ و ۲۱ تیرماه امسال در بندر امیرآباد برگزار می‌شود، تخفیف ‌های تعرفه ‌های بندر اعلام می‌شود. وی یادآورشد: قانون این اجازه را به سازمان بنادر داده است تا با کاهش تعرفه و اعمال مشوق ‌ها در بنادر شمالی و جنوبی، زمینه رونق صادرات و ترانزیت کالا را در کشور فراهم کند. معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر سهم مبادلات تجاری از طریق این دریا در بین پنج کشور حاشیه خزر بسیار کم است و باید از این ظرفیت ‌ها حداکثر استفاده را ببریم. همایش «توسعه صادرات به کشور‌های حاشیه دریای خزر» با حضور نمایندگان پنج کشور حاشیه خزر شامل ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقزستان و روسیه روز‌های ۲۰ و ۲۱ تیرماه امسال در بندرامیرآباد (استان مازندران) برگزار می‌شود.



  کد خبر : 5541
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :